ساخت افزودنی فلز در صنعت اتومبیل سازی

تجهیزات جت و تکنولوژی ساخت افزودنی فلز
4 بهمن 1396
میزان بازار مصرف فلزات در چاپ سه بعدی فلزات
11 بهمن 1396

Photo Courtesy of 3dhubs

تیم Moto2 برنده مسابقات TransFIORmers به منظور دست یابی به یک مزیت بزرگ و غلبه بر ضعف های روش های تولید مرسوم، از تکنولوژی ساخت افزودنی فلز برش لبه ها (همان پرینت سه بعدی فلز) در ساخت موتورسیکلت های خود کمک گرفت. موتورسیکلت های سواری در مسابقات قهرمانی MotoGP منحصربفرد هستند به این معنا که افراد عادی قادر به خرید آنها نیستند و اینکه این دوچرخه ها برای راندن در جاده های عمومی ساخته نشده اند. بعنوان نمونه دوچرخه های ساخته شده توسط آنها به منظور غلبه بر رقبا و به حداکثر رساندن عملکرد در مسیر، کاملا شخصی سازی شده اند.

در بخش توسعه ی اجزای جدید در طراحی دوچرخه های Moto2، کاهش دادن وزن قطعات از جمله الویت های شرکت میباشد. به طور خاص، کاهش “وزن Unsprung” یک مورد کلیدی محسوب میشود. این فاکتور نقش اساسی در تعیین سرعت دارد. به طورکلی اصلاح طراحی اجزای جدید به منظور بالا بردن سرعت و مدت زمانی که طول میکشد تا اصلاح و بازسازی انجام شود، از جمله موارد قابل اهمیت در مسابقات رقابتی هستند. در این دقت در طراحی و تولید نیز اهمیت حیاتی دارد. کاهش وزن قطعه ی جناقی که توسط روش پرینت سه بعدی تولید شده است، سبب شده که از مشکلاتی ناشی از وزن بالا در روش های تولید سنتی ایجاد میشود و در ترمز گرفتن وسیله بسیار مشهود بود جلوگیری شود. علاوه بر این ها، قطعات تولیدی نه تنها سبک تر بلکه استحکام بالاتری نیز دارند. با کمک رویکرد ساخت افزایشی در طراحی دوچرخه های Moto2، TransFIORmers ها موفق شدند وزن قسمت جناغی و نمیکره ی جلویی دوچرخه را به میزان 40% کاهش دهند. در این حالت قطعه از تیتانیوم ساخته شده به قسمت فولادی جوش داده شده است، بدین ترتیب وزن آن تنها 600 گرم محاسبه شد.

 

“استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع بلامانع است”

 

دیدگاه ها بسته شده است