کاربرد تولید افزودنی در ساخت اجزای اتومبیل با طراحی های خاص
تولید افزودنی عموما برای کنترل دما در کاربردهای قالب سازی با ایجاد کانال های خنک کننده به کار می رود، یعنی سیستم عبور آب یا خنک کننده برای انتقال حرارت از مسیرهای پیچیده در درون قالب در حین قالب گیری تزریقی کمک می گیرد. اما روش تولید افزودنی همچنین میتواند به گونه ای به کار برده شود که قطعات بتوانند گرمای داخلی خود را بدون نیاز به استفاده از مایعات، منتقل کنند. یک شکل هندسی با ساختار باز که توسط تولید افزودنی ساخته می شود، می تواند مزایای حرارتی چشمگیری نسبت به اجزای تولید شده به صورت یک جسم یکپارچه و جامد داشته باشد.
ایده ی طراحی و ساخت دسته ی توخالی و مشبک برای انتقال حرارت بیشتر و بهتر توسط Nathan Huber مهندس بخش طراحی (Phoenix Analysis & Design Technologies (PADT)) زمانی مطرح که وسیله ی نقلیه ی او مدتی در زیر آفتاب پارک شده بود و دستگیره های آن به شدت داغ شده بود.
نمونه ی آزمایشی این دسته توسط روش ساخت افزایشی و به کمک لیزر از جنس استینلس استیل ساخته شد. سپس نمونه ی ساخته شده با طراحی جدید و مشبک با انتقال حرارت بالا با یک نمونه ی توپر و جامد مورد آزمون قرار گرفتند. با شبیه سازی شرایط آن روز آفتابی در کنار پارک، پس از گذشت نزدیک به 5 دقیقه دمای دستگیره ها را اندازه گیری کردند. دمای دسته ی توپرحدود 115 درجه فارنهایت و دمای دسته ی تولید شده با روش جدید به حدود 84 درجه فارنهایت رسیده بود. Huber می گوید: سطح افزایش یافته در طراحی وب مانند چاپ شده به صورت 3D کمک می کند تا گرما سریعتر و کارآمدتر از طراحی تمام جامد انتقال یابد.
“استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع بلامانع است